Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Гульня і цацка ў жыцці дзіцяці.

Дата: 12 февраля 2019 в 13:51
Автор: Вертош М. А.
431 просмотр

Гульня развівае і радуе дзіцяці, робіць яго шчаслівым. У гульні дзіця здзяйсняе першыя адкрыцця, перажывае хвіліны натхнення.

     Гульня, як самастойная дзіцячая дзейнасць фарміруецца ў ходзе выхавання і навучання дзіцяці, яна спрыяе засваенню імі вопыту чалавечай дзейнасцю. Цацка, у дадзеным выпадку, выступае ў якасці своеасаблівага эталона тых прадметаў, даведацца прызначэнне якіх і асвоіць розныя дзеянні з якімі, належыць дзіцяці. Гульня, як форма арганізацыі дзіцячай жыцця важная тым, што служыць станаўлення псіхікі дзіцяці, яго асобы.

     Гульня і цацка неаддзельныя адзін ад аднаго. Цацка можа выклікаць да жыцця гульню, а гульня, іншы раз, патрабуе для развіцця новую цацку. І не выпадкова ў гульнях дзяцей ўдзельнічаюць цацкі, набытыя ў краме, але і зробленыя выхавацелямі, бацькамі або самімі дзецьмі. Цацкі могуць быць самымі разнастайнымі. У кожным узросце дзіцяці патрэбныя розныя па сваёй тэматыцы і прызначэнні цацкі: сюжэтныя (лялькі, фігуркі жывёл, мэбля, посуд), тэхнічныя (транспартныя, канструктары і г. д.), цацкі-прылады працы (малаток, адвёртка, шчотка для подметания, граблі, лапатка, іншым словам цацкі, якія імітуюць самыя простыя сродкі працы дарослых), цацкі-забавы: тэатральныя, музычныя. Седзячы за сталом дзіцяці зручней гуляць маленькімі цацкамі, добра обозримыми з усіх бакоў. Для гульняў на падлозе патрэбныя больш буйныя цацкі, соразмеримые з ростам дзіцяці ў становішчы седзячы і стоячы. Рухомыя гульні ў двары патрабуюць цацак буйных, дробныя не падыходзяць.

       Правільнае кіраўніцтва гульнёй са боку дарослых робіць яе змястоўнай, сапраўды вядучай у дашкольным узросце, істотна пашырае кругагляд дзіцяці. Аднак ніякае багацце цацак, якое дазваляе, здавалася б, разгарнуць самыя сюжэтныя гульні, не заменіць дзіцяці таварышаў па гульні. Вымушаная неабходнасць гуляць аднаму, часам, можа прывесці да пераўзбуджэнне яго нервовай сістэмы. Гуляючы адзін, дзіця ўзбуджаецца ад багацця узятых на сябе роляў. Натуральна, пасля гульні ён будзе залішне рухомым, раздражняльным, «крикливым». Але такая ж гульня ў калектыве аднагодкаў не выклікае ў дзіцяці падобнай рэакцыі. Многія дзеці выкарыстоўваюць у гульні не толькі цацкі, але і прыстасоўваюць для гэтага іншыя прадметы. Канапа можа стаць параходам, крэслы - вагонамі цягніка, гузы - смешнымі вожыка. Такое выкарыстанне ў гульні прадметаў паказвае на высокі ўзровень інтэлекту дзіцяці, развіццё яго фантазіі. На жаль, не ўсе дарослыя разумеюць гэта. Трэба ўзбагачаць гульню цацкамі-самоделками, у тым ліку з прыроднага, непрыдатнага матэрыялу. Гульня развівае і радуе дзіцяці, робіць яго шчаслівым. У гульні дзіця здзяйсняе першыя адкрыцця, перажывае хвіліны натхнення. У гульні развіваецца ўяўленне, фантазія, а, такім чынам, ствараецца глеба для фарміравання ініцыятыўнай, пытливой асобы. Гульня для дзіцяці дакладнае сродак ад гультайства, які прыводзіць да млявасці, бязмэтнасці паводзін. Для добрай, вясёлай гульні дзіцяці патрэбна добрая цацка. Выбірайце яе абдумана для свайго дзіцяці.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.